5 Şubat 2019 Salı

APP INVENTOR DERS-2

Arayüzü Tanıyalım

Arayüzdeki bütün elemanları kendiniz kurcalayarak öğrenmek zorunda kalmamanız için bazılarını açıklamak istiyorum.
  1. Sürükle bırak yaparak uygulamamızın arayüzünü oluşturacağımız bileşenleri(components) bulunduran palet.İlerleyen derslerde örnek uygulamalarla açıklanacak.
  2. Yeni proje oluşturduğumuzda uygulamanın bize otomatik olarak oluşturduğu ilk ekran.
  3. Eğer projemizde birden fazla ekran varsa -orta ve daha büyük projelerde genelde olur- ekranlar arasında geçiş yapmamızı sağlar
  4. Projemize yeni ekran oluşturmamızı sağlar.Ekran adını belirleyip OK butonuna bastığımızda ekleme gerçekleşir.
  5. Eğer yeni bir ekran eklediysek ve silmek istiyorsak bu buton ile siliyoruz.DİKKAT! bir ekranı sildiğimizde o ekrandaki bütün bileşenler ve dahil oldukları bütün kod blokları da silinir.
  6. Sürükle bırak ile projemize eklediğimiz bütün bileşenleri burada görebiliriz.
  7. Otomatik olarak ekli olan Ekran1 bileşeni.
  8. Eklediğimiz herhangi bir bileşeni yeniden adlandırabiliriz. NOT: Zorunlu olmamakla beraber, eklenen her bileşene bir isim vermek bir alışkanlık, bir yazılım kültürü haline gelmiştir.Ayrıca bileşenlerinizi isimlendirmek size kodlamada çok faydalı olacaktır.Bunu ilerleyen derslerde tecrübe edebilirsiniz.
  9. Bu buton ile seçili olan bileşeni ve o bileşenin dahil olduğu bütün kod bloklarını sileriz.
  10. Ses,resim...vb dosyaları import etmemizi(dışardan ekleme) sağlayan buton.
  11. Seçili olan bileşenin özelliklerini görüntülediğimiz ve değiştirebildiğimiz kısım.
  12. Sadece Ekran1 bileşeni seçiliyken görebileceğimiz bir özellik.Buradan uygulama ismini belirliyoruz.
  13. Pek çok bileşende bulunan arkaplan rengini belirlediğimiz kısım.
  14. Arkaplana resim yüklemek için kullandığımız kısım. 
  15. Ekran kapanırken gösterilecek animasyonu belirlediğimiz kısım.
  16. Uygulamamızın simgesini belirdeğimiz kısım.
  17. Ekran açılış animasyonunu belirlediğimiz kısım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Son Eklenen

C# Ders-5

Döngüler(Loops) Döngüler, bir işlemin defalarca tekrarlanması gerekiyorsa, aynı kodu tekrar tekrar yazmaktan kurtulmamızı sağlar. Gerçekl...

Popüler Yayınlar