6 Şubat 2019 Çarşamba

APP INVENTOR DERS-3

İLK PROGRAM(HELLO WORLD)

Bende bir klasik olan ilk programım "Hello World" ile başlamak istiyorum.
  1. Sürükle bırak yaparak User Interface(Kullanıcı Arayüzü)'den temsili telefon ekranına 1 adet button ve 1 adet label ekleyelim.
  2. Eklediğimiz bileşenlerin, ders 2 de gösterdiğim gibi Screen1'in alt kısmında da eklendiğini görebilirsiniz.Butonu ve label'ı yeniden isimlendirmeyi unutmayalım.Ben butonu "btnTikla", label'ı "lblEkranaYaz" olarak isimlediriyorum.NOT: Bileşen isimlendirmede Türkçe harfler kullanılmamaktadır.
  3. Screen1 seçiliyken özellikler(Properties) panelinden Title özelliğini değiştirerek uygulamanızda görünmesini istediğiniz başlığı yazabilirsiniz.Ben "Ekran1" yazacağım.
  4. Blocks butonuna tıklayıp buton ve label arasındaki bağlantıyı kurmak için ilk kod bloklarımızı oluşturabiliriz.


  1. Tasarım(Designer) kısmındaki bileşenlerin bulunduğu paletin kopyası.
  2. Blocks kısmına ilk geçtiğinizde bu kısım açık olmayacaktır, paletten herhangi bir bileşen seçtiğinizde o bileşenle yazılabilecek kod blokları bu şekilde açılacaktır.Yine sürükle bırak yaparak kullanıyoruz.Bu kısımda ki her rengin bir anlamı var, sarılar o bileşenle ilgili durumları/olayları(events), yeşiller özellikleri(properties)(Seçili bileşenin bir özelliğini değiştirmek/yazmak/set etmek istiyorsak koyu yeşilleri,varolan özelliğini kullanmak/okumak/get etmek istiyorsak açık yeşilleri seçicez), morlar davranışları(behaviors) simgeler.Bir buton için mor olmadığından burada göremiyoruz.
  3. Kullanmamız için MIT App Inventor tarafından oluşturulan hazır kod blokları.Kullandıkça tanıtacağım. 

Sırasıyla yukarıdan aşağıya doğru bir butonun olaylarını tanıtalım

  • Click: Butona tıklandığında,
  • GotFocus: Üzerine gelindiğinde(telefon ekranında butonun dışında bir yere tıklayıp elinizi butonun üzerine getirdiğinizde), butona focuslanıldığında,
  • LongClick: Uzun süre butona tıkladığımızda,
  • LostFocus: Elimiz butonun üzerindeyken tıklama işlemini gerçekleştirmeden elimizi ekranda başka bir yere kaydırdığımızda, buton focus kaybedince,
  • TouchDown: Butona dokunma işlemi başladığında,
  • TouchUp: Butonu serbest bıraktığımızda dokunma işlemi bittiğinde,(Aslında Click event'i TouchDown ve TouchUp event'lerinin birleşimi gibi gözükse de kod bloklarında aynı anda kullanıldığında TouchUp içerisindeki kodlar daha önce çalışır.)


  1. Buton bloklarından click olayını, label bloklarından set......Text özelliğini alıp şekildeki gibi birleştiriyoruz.
  2. MIT'nin bizim için oluşturduğu hazır kod bloklarından Text için olanları açıyoruz.
  3. Boş metin kutusunu alıyoruz ve şekilde gösterilen kısma sürükleyip birleştiriyoruz.


Böylece ilk programımızı bitirmiş bulunmaktayız.Şimdi sıra yaptığımız bu programı çalıştırmakta.Bu işlem için ya Android işletim sistemine sahip bir telefonunuz olması lazım yada bilgisayarınıza bir sanal cihaz(emulator) kurmanız gerekiyor.

Bilgisayara Sanal Cihaz Kurulumu

İnternette pek çok sanal cihaz bulabilirsiniz,ben çok fazla kullanıcısı olan "Bluestacks" i kullanıyorum. www.bluestacks.com/tr/index.html adresinden cihazınıza indirip kurulumu yaptıktan sonra devam edebiliriz.

  1. Build(Derle/İnşa et) butonuna basıyoruz.
  2. "App(save .apk to my computer)" yani uygulamanın .apk dosyasını bilgisayarıma kaydet seçeneğini seçiyoruz.(Diğer seçenek ben bu postu oluşturduğum zaman hata veriyordu, yine de öğrenmek isteyen varsa iletişim bilgilerinden ulaşabilirsiniz.) Seçtikten sonra ekrana bir progress bar(ilerleme çubuğu) çıkacaktır, tamamlanana kadar bekliyoruz.Programın büyüklüğüne ve bilgisayarınızın sistem özelliklerine göre süre değişecektir. apk dosyasını indirdikten sonra 
işlemlerini gerçekleştiriyoruz (Bütün çalışmalarınızı tutmak için bir klasör oluşturmanızı tavsiye ederim.) ve yükleme işlemi tamamlandığında uygulamamız çalıştırılmaya hazır bir şekilde sanal cihazımızın ekranında bekliyor olacak.

Kendi Cihazınızda Çalıştırma

Eğer yaptığınız uygulamayı kendi android cihazınızda çalıştırmak istiyorsanız, bilgisayara indirdiğimiz .apk dosyasını bir şekilde telefonunuza göndermeniz gerekiyor.(Whatsapp Masaüstü'nü kurup boş bir grup açarak bilgisayarınız ve telefonunuz arasında dosya alış-verişi yapabilirsiniz, mail, cloud, Google Drive vb şekillerde iletilebilir.) Bu işlemler sırasında telefonunuz "3. parti dış etmenlerden gelen işlemleri yapmaya kapalıdır" şeklinde bir uyarı verebilir, bu durumda çıkan uyarıyı takip ederek ayarlardan gerekli izini verdikten sonra uygulamanızı çalıştırabilirsiniz.

VE SONUÇ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Son Eklenen

C# Ders-5

Döngüler(Loops) Döngüler, bir işlemin defalarca tekrarlanması gerekiyorsa, aynı kodu tekrar tekrar yazmaktan kurtulmamızı sağlar. Gerçekl...

Popüler Yayınlar